Absolutním vítězem jubilejního patnáctého ročníku oborové soutěže Lemur – Česká cena za public relations 2020 (LEMUR 2020) se stal projekt „České děti v kybersvětě“, který vytvořila společnost O2 Czech Republic ve spolupráci s platformou E – Bezpečí Univerzity Palackého v Olomouci a agenturou FleishmanHillard. Cenu za přínos oboru získala Dita Stejskalová. Slavnostní předávání cen se poprvé konalo online nejen z Centra současného umění DOX+ v Praze a večerem provázel herec a moderátor Mikuláš Křen.

Z agentur nejvíce bodovala agentura AMI Communications s devíti oceněními, o druhou příčku se dělí agentury FleishmannHillard a Bison & Rose s osmi Lemury a na třetím místě se umístila agentura Ogilvy se sedmi trofejemi.

Cílem vítězného projektu „České děti v kybersvětě“ bylo edukovat veřejnost o rizicích internetu a nástrojích, které pomáhají čelit nástrahám online prostředí. Díky masivní komunikaci projekt oslovil prakticky každého a stal se také inspirací k natočení celovečerního dokumentu „V síti,“ který mapuje online sexuální obtěžování mladých dívek. Projekt získal kromě ceny pro Absolutního vítěze i první místo v kategoriích Společenská odpovědnost a filantropie, Integrovaná komunikace a Technologie, IT. Projekt bodoval v konkurenci dalších sto osmnácti soutěžících, kteří podali celkem dvě stě čtyřicet tři přihlášek do třiceti jedna kategorií.

Letošní ročník soutěže LEMUR byl v mnohém přelomový. „V důsledku vládních opatření jsme byli nuceni přesunout soutěž kompletně do online prostředí. Zaznamenali jsme historicky nejvyšší počet projektů, které se probojovaly na shortlist a pro soutěžící jsme připravili také nové soutěžní kategorie,“ komentuje změny a novinky v soutěži Patrik Schober, předseda výkonné rady Asociace public relations (APRA). Nejvýraznější změnou tohoto ročníku je slavnostní předávání cen, které se poprvé od spuštění soutěže koná online. „Každý rok jsme se scházeli na slavnostním večeru v příjemných prostorech sálů. Letos však slavíme jen u obrazovek počítačů a televizí,“ doplňuje Patrik Schober.

Ocenění za přínos oboru public relations udělila výkonná rada APRA Ditě Stejskalové, která nerozlučitelně patří k image agentury Ogilvy. „Obor public relations je její životní náplň i poslání. To je patrné zejména z toho, jak intenzivně se mu věnuje,“ uvádí k ocenění Michal Hoblík, člen výkonné rady APRA. Dita Stejskalová působila několik let jako předsedkyně výkonné rady APRA. V rámci svých aktivit pořádá školení, přednáší na univerzitách, věnuje se práci s mladými lidmi a je také spoluautorkou dvou knih o firemní komunikaci. „Své aktivity však neomezuje jen na Česko. V současné době je také aktivní členkou mezinárodní organizace Global Women in PR,“ doplňuje důvody ocenění Michal Hoblík.

K nejvíce obsazeným kategoriím letošního ročníku patřily Akce a události (20 přihlášených projektů), Digital&social media – spolupráce s influencery (18 přihlášených projektů), Státní správa, politika, neziskový sektor (17 přihlášených projektů) a Integrovaná komunikace (17 přihlášených projektů). Vzhledem k počtu projektů a počtu nominovaných tiskových mluvčí bylo sestaveno 8 hodnotících komisí složených z odborníků na public relations a komunikaci z agentur, firem a státních a neziskových organizací. Porotci hodnotili projekty i nominované tiskové mluvčí přihlášené do jednotlivých kategorií ve třech kolech.

Výsledky soutěže si můžete připomenout zde.

Informace pro média:
Pavla Mudrochová, výkonná ředitelka
mudrochova@apra.cz ; +420 603 191 539
www.apra.cz
_____________________________________________________________________________________
LEMUR – Česká cena za Public Relations
Profesní soutěž je otevřená všem subjektům působícím v České republice, které poskytují či využívají služby v oblasti public relations, PR agenturám, PR a komunikačním oddělením společností, firmám i institucím, státním orgánům, subjektům z nevládního sektoru či jednotlivcům. Oceňovány jsou PR projekty realizované v období roku 2019 až do března 2020, které nejlépe vycházejí z podnikatelské strategie zadavatele, obsahují kreativní řešení, jsou v souladu s etickými pravidly oboru a mají prokazatelně pozitivní dopad na podnikání a reputaci zadavatele.

Partnery letošního ročníku byly společnosti For Event, Young Lions, Stem Mark a mediálními partnery byl odborný časopis Marketing&Media a Protext ČTK. Veškeré informace o soutěži, partnerech a uplynulých ročnících naleznete na webových stránkách soutěže. Další informace jsou dostupné i na FB profilu, Instagramu a Twitteru soutěže.