Praha, 4. června 2019 – Absolutním vítězem čtrnáctého ročníku oborové soutěže LEMUR – České ceny za Public Relations 2019 (LEMUR) se stal projekt „Nejsem na odpis – boj za úhradu moderní léčby“ vytvořený agenturou Creative ADison pro společnost ONKO Unie. Cenu za přínos oboru Public Relations si odnesl Václav Pavelka. Slavnostní galavečer se poprvé konal Centru současného umění DOX+ v Praze 7 a večerem, na kterém se sešlo přes 300 odborníků na Public Relations a komunikaci, provázel David Koláček.
Cílem projektu „Nejsem na odpis – boj za úhradu moderní léčby“ bylo umožnit pacientkám s metastatickou rakovinou prsu dostupnost moderní léčby, která rozhoduje o kvalitě i délce jejich zbývajícího života. Projekt získal kromě ceny pro Absolutního vítěze i první místo v kategorii Farmacie, zdravotnický sektor a druhé místo v kategorii Sólokapr/Media placement. Projekt bodoval v konkurenci dalších sto dvacet tří soutěžících, kteří podali celkem dvě stě padesát jedna přihlášek do dvaceti dvou kategorií.
Letošní ročník soutěže LEMUR byl v mnohém přelomový. „Dosavadní název soutěže, který byl mezi odborníky na public relations a marketing známý jako Česká cena za Public Relations, se změnil na LEMUR – Česká cena za Public Relations (LEMUR)“ komentuje letošní ročník soutěže Patrik Schober, předseda Výkonné rady Asociace Public Relations Agentur (APRA). Další novinkou tohoto ročníku bylo i místo, kde se slavnostní večer uskutečnil. „Po mnoha letech se vyhlášení vítězů stěhuje do nového prostoru, Centra současného umění DOX v pražských Holešovicích. Ten nabízí větší kapacitu a také velkolepější formát slavnostního večera,“ doplňuje Schober.
Ocenění za přínos oboru Public Relations udělila APRA Václavu Pavelkovi. „Václav Pavelka je jedním z průkopníků moderního PR u nás. V oblasti public relations působí od roku 1993. Je specialistou na tvorbu strategií, krizovou komunikaci a budování vztahů s veřejnou správou. V letech 1996–2011 byl členem Výkonné rady profesní asociace APRA, z toho čtyři roky jejím předsedou. „V této roli se významně podílel na formování profesních a etických standardů oboru PR v České republice,“ uvádí k ocenění Michal Hoblík, člen Výkonné rady APRA.
Z PR agentur bodovala nejvíce Ogilvy s deseti oceněními, o druhou příčku se dělí agentury a Bison & Rose a Ewing Public Relations s šesti umístěními, těsně následovány agenturou AMI Communications s pěti trofejemi.
K nejvíce obsazeným kategoriím letošního ročníku patřily Business to Consumer (25 projektů), Společenská odpovědnost a filantropie (19 projektů) a Sólokapr/Media placement (17 projektů). Vzhledem k počtu projektů bylo sestaveno 7 hodnotících komisí složených z odborníků na Public Relations a komunikaci z agentur, firem a státních a neziskových organizací. Porotci hodnotili projekty přihlášené do jednotlivých kategorií ve třech kolech.
Výsledky letošního ročníku soutěže LEMUR 2019 naleznete zde.
Informace pro média:
Pavla Mudrochová, výkonná ředitelka
mudrochova@apra.cz ; +420 603 191 539
www.apra.cz