Praha, 15. června 2023 – Absolutním vítězem a držitelem zlatého Lemura osmnáctého ročníku oborové soutěže Česká cena za PR – LEMUR se stal projekt Známe příští hlavu státu od společnosti Tipsport, který využil napjatého očekávání před volbou prezidenta ČR. Cenu za přínos oboru převzal Ladislav Kříž, který oslavil 30 let práce pro společnost ČEZ. Slavnostního vyhlášení výsledků proběhlo ve čtvrtek večer v WPP Campusu.

Z přihlašovatelů nejvíce bodovala agentura Svengali Communications s dvanácti oceněními, z toho čtyřmi zlaty. Druhá příčka patří agentuře Insighters (6 ocenění), na třetím místě umístila agentura MSL (5 ocenění), následovaná agenturami FleishmanHillard a Ogilvy Public Relations (4 ocenění).

Cenu pro Absolutního vítěze si odnesla společnost Tipsport s projektem Známe příští hlavu státu, který dosáhl na zlato ve třech kategoriích. Tipsport využil své přirozené expertízy a širokého vhledu do sázkařské komunity a s předstihem vyhlásil výsledky prezidentských voleb 2023. Díky obrovskému zájmu médií a veřejnosti o téma dokázal nejen významně posílit pozici značky, ale také přilákat nové zákazníky, jimž bylo kurzové sázení dosud cizí. Tipsport byl ve svých prognózách nakonec citovanější než renomované agentury pro výzkum veřejného mínění.

Letošní ročník soutěže LEMUR byl rekordní. Osm porot hodnotilo celkem 329 přihlášek a vybíralo vítěze v celkem 22 kategoriích. Vítězové 8 hlavních kategorií automaticky postupují do prestižní mezinárodní soutěži SABRE Awards.

Slavnostní vyhlášení soutěže se odehrálo v nových prostorách rekonstruované historické budovy WPP Campus. Moderování se ujal výkonný ředitel APRA Marek Hlavica a moderátorka Lenny Trčková. Scéně dominovala dvoumetrová socha Lemura, která se stala vděčným fotografickým objektem.

 „Letošní ročník byl pro Lemury přelomový a přinesl řadu novinek, současně byl i rekordní, co do počtu přihlášek. Absolutní vítěz, společnost Tipsport, přišel s mimořádně kreativní kampaní, která současně reagovala na aktuální dění ve společnosti – přesně takové projekty v soutěži rádi vidíme,“ říká Anna Balíčková, členka výkonné rady Asociace public relations (APRA) odpovědná za soutěž Lemur.

Ocenění za přínos oboru public relations udělila výkonná rada APRA Ladislavu Křížovi, jehož celá profesní dráha je spojena se společností ČEZ. „Cenu za přínos oboru v rámci České ceny za PR v posledních letech dostávali zejména zakladatelé významných českých PR agentur. Proto jsme rádi, že letos mezi nominacemi dominovaly osobnosti z klientské strany, a jednu z nich jsme se nakonec rozhodli ocenit. Ladislav Kříž je nesporným profesionálem, který celý svůj profesní život věnuje komunikaci a PR a toto ocenění si rozhodně zaslouží,“ říká předseda výkonné rady APRA Radek Maršík.

K nejúspěšnějším projektům kromě absolutního vítěze patřily ještě projekty „nePINdej“ se třemi zlaty a pěti stříbry (Svengali Communications pro Českou bankovní asociaci) a „Index prosperity a finančního zdraví Česka“, který získal pět bronzů (Insighters pro Českou spořitelnu a Evropu v datech).

Kompletní výsledky České ceny za PR – LEMUR najdete zde.

Partnery letošního ročníku jsou prestižní soutěž SABRE Awards, Plzeňský Prazdroj a Smilebox. Mediálními partnery se staly oborový časopis Marketing&Media a služba Protext ČTK. Veškeré informace o soutěži a uplynulých ročnících naleznete na webových stránkách soutěže. Další informace jsou dostupné i na FB profilu Instagramu a LinkedInu soutěže. Záznam večera si budete moci prohlédnout na YouTube kanálu APRA.

 

Informace pro média: 
Marek Hlavica, výkonný ředitel
hlavica@apra.cz; +420 602 373 196
www.apra.cz

_____________________________________________________________________________________

Česká cena za PR – LEMUR

Profesní soutěž je pravidelně vyhlašována od roku 2006 a je otevřena všem subjektům působícím v České republice, které poskytují či využívají služby v oblasti public relations (PR agenturám, PR a komunikačním oddělením společností, firmám i institucím, státním orgánům, subjektům z nevládního sektoru či jednotlivcům). Oceňovány jsou PR projekty realizované v období roku 2022 až do března 2023, které nejlépe vycházejí z podnikatelské strategie zadavatele, obsahují kreativní řešení, jsou v souladu s etickými pravidly oboru a mají prokazatelně pozitivní dopad na podnikání a reputaci zadavatele.

O Asociaci public relations (APRA)

APRA (Asociace public relations) je dobrovolné sdružení PR agentur a PR týmů organizací (nepodnikajících v oboru public relations) působících na území České republiky. Vznikla jako odborné sdružení, jehož prvořadým posláním je prezentovat obor PR zejména odborné a klientské veřejnosti, všestranně kultivovat činnost agentur, prosazovat tzv. nejlepší praxi, vytvářet prostor k široké profesní diskuzi a budovat dobré jméno oboru. APRA zároveň garantuje kvalitu nabízených služeb členských agentur prostřednictvím certifikace. Asociace dbá na dodržování etických pravidel dle Stockholmské charty a aktuálně sdružuje 21 českých i zahraničních PR agentur působících na českém trhu a 14 komunikačních a marketingových oddělení firem a organizací.