PR je někdy zatracovaným oborem, hlavně kvůli politickým kauzám a nesprávnému pochopení tohoto oboru. Mnoho lidí si neuvědomuje, že PR profesionálové mnohdy stojí za mediálním obrazem firem a jejich představitelů či správným porozuměním výrobku. Nejlepší komunikační kampaně budou letos v červnu oceněny na udílení České ceny za public relations (ČCPR). Bližší informace o připravované soutěži uvádí Patrik Schober.
Na co se zaměřuje soutěž ČCPR?
Jsou v ní oceňovány PR projekty či jejich části, které nejlépe vycházejí z podnikatelské strategie zadavatele, obsahují kreativní řešení, jsou v souladu s etickými pravidly oboru a mají prokazatelně pozitivní dopad na podnikání a reputaci zadavatele. Cenu každoročně vyhlašuje APRA, letos pořádáme jubilejní desátý ročník.
Kdo se může do soutěže přihlásit?
Tato profesní soutěž je otevřená všem subjektům působícím v České republice, které poskytují či využívají služby v oblasti public relations, tedy PR agenturám, PR a komunikačním oddělením společností, firmám i institucím, státním orgánům, subjektům z nevládního sektoru či jednotlivcům.
Jak se mění zájem o soutěž?
V prvním ročníku bylo přihlášeno 47 projektů ve čtyřech kategoriích. Loni soutěžilo už 143 projektů ve 20 kategoriích. Na začátku byly jeden či dva projekty, které svými parametry převyšovaly ostatní. V dnešní době mají hodnotitelé daleko těžší rozhodování a občas jsou diskuse velice bouřlivé, protože se nám rok co rok schází stále více velmi kvalitních projektů.
Chystáte pro letošní ročník nějakou novinku?
Rozdělili jsme dvě původní kategorie, ve kterých se nám v minulých letech scházely rozdílné projekty, na čtyři samostatné kategorie. Půjde o kategorie tiskové konference, události, zábava a sport. V každém ročníku jsou oblíbené jiné kategorie, takže se dopředu nedá taktizovat. Pokud máte zajímavý projekt, měl byste jej přihlásit do více kategorií a tím zvýšit svou šanci na výhru.
Mají projekty v některých kategoriích větší šanci na úspěch?
V každém ročníku jsou oblíbené jiné kategorie, takže se nedá dopředu taktizovat. Pokud máte zajímavý projekt, přihlaste jej do více kategorií. Tím zvýšíte svou šanci na výhru.
Kdo jsou vlastně členové poroty a jak probíhá hodnocení?
Vzhledem k velkému počtu přihlášených projektů máme sedm hodnotitelských komisí a v každé deset hodnotitelů. Každá členská agentura APRA má možnost vyslat do komisí pouze jednoho svého zástupce. Zhruba dalších 50 hodnotitelů je z firemní a státní sféry, kde jde většinou o marketingové či PR manažery, novináře a vysokoškolské profesory.
Patrik Schober, člen výkonné rady APRA