Českou cenu za Public Relations od roku 2006 každoročně vyhlašuje Asociace Public Relations Agentur (APRA). Oceňovány jsou PR projekty či jejich části, které nejlépe vycházejí z podnikatelské strategie zadavatele, obsahují kreativní řešení, jsou v souladu s etickými pravidly oboru a mají prokazatelně pozitivní dopad na podnikání a reputaci zadavatele.

„Naším cílem bylo nabídnout zájemcům o účast v soutěži mnohem více variant pro volbu soutěžní kategorie, než tomu bylo v předchozích letech,“ říká Vladimír Bystrov , člen Výkonné rady APRA a garant soutěže a dodává: „Pro přihlašovatele se tak zvyšuje i možnost umístění jejich práce na předních místech v soutěži.“

Ve 4. ročníku České ceny za Public Relations došlo k navýšení počtu soutěžních kategorií (oproti předchozím letům). Vedle tradičních „základních“ disciplín (Corporate Communications, B2B, B2C, interní komunikace či Community Responsibility and Philantrophy) bylo letos možné přihlásit soutěžní práce i do tzv. doplňkových disciplín (dle oborového či produktového dělení, dále i do zvláštní kategorie přeshraničních projektů).

„Letos jsme přistoupili k vytvoření tzv. doplňkových disciplín, které budou hodnotit projekty podle oboru, dokonce bylo zcela nově možné přihlásit i práce, které se realizují mimo Českou republiku, což předcozí ročníky neumožňovaly,“ doplňuje Bystrov. „Svoji soutěžní kategorii letos v České ceně za Public Relations mají i konkrétní firemní akce či klasická i nová média. V jejich případě přitom nejde o vytváření nějaké konkurence jiným soutěžím, jakým je třeba Zlatý středník, naším cílem je spíše nabídnout hodnocení takových prací, respektive firemních médií, z poněkud jiného úhlu – především ze strany jejich obsahu, formy realizace i dopadu na cílové skupiny.“

Po celý měsíc květen bude šest porot složených z předních odborníků v oboru Public Relations, novinářů a zástupců různých firem hodnotit přihlášené práce, a to hned ve dvou kolech. V 1. kole každý porotce sám za sebe vybírá do stanoveného termínu kandidáty na ocenění ve své kategorii. Z výsledků sestavuje předseda tzv. shortlist. O obsazení jednotlivých míst (zpravidla 1.- 3. místo) rozhoduje porota ve 2. kole. Má právo neudělit ve své kategorii žádné ocenění, popř. udělit i čestné uznání.

Výsledky soutěže budou oznámeny během slavnostního vyhlašovacího večera, který se uskuteční ve středu 9. června 2009 od 19 hodin ve společenských prostorách pražského hotelu Marriot.

Více informací o soutěži najdete na www.cenapr.cz či kontaktujte: Vladimír Bystrov , člen Výkonné rady APRA, garant soutěže (e-mail:vladimir.bystrov@bisonrose.cz)

Pavla Schwingerová, výkonná ředitelka APRA, Na Poříčí 12, 115 30 Praha 1, Tel. 224 875 320, Fax: 224 875 322, e-mail: schwingerova@apra.cz , e-mail: cenapr@apra.cz , www.cenapr.cz , www.apra.cz

O APRA

Asociace Public Relations Agentur ( www.apra.cz ) je dobrovolné sdružení PR agentur působících na území České republiky. Byla založena v roce 1995 a v současné době sdružuje 23 členských agentur, z nichž 20 prošlo úspěšně procesem certifikace. APRA je držitelem licence London School of Public Relations ( www.lspr.cz ) na komplexní kurz Public Relations, který je jediným kursem v České republice s mezinárodní akreditací.

International Communications Consultancy Organiation ( www.iccopr.com ) je mezinárodní organizace, která sdružuje jednotlivé národní PR asociace. Byla založena v roce 1986. V současné době sdružuje národní asociace 24 států. APRA byla přijata jako první člen ze zemí střední a východní Evropy v roce 1998. ICCO je nositelem Stockholmské charty.

Certifikace (více info na www.apra.cz ) znamená nezávislý audit v oblasti kvality řízení a poskytování služeb v oboru Public Relations podle mezinárodních standardů CMS (Consultancy Management Standard ) přijatý ICCO a platný pro všechny členské národní asociace. Účelem certifikace je ověření kvality řízení firmy, včetně neustálého zdokonalování všech nastavených procesů – finančních systémů, řízení kampaní, měření spokojenosti klientů, získávání a vedení nových zakázek a řízení týmů.