10 věcí, které musí PR agentury splňovat, aby získaly úspěch:
- Nábor zaměstnanců (Recruitment): PR agentury musejí zaměstnávat vysoce kvalifikované lidi, kteří rozumí nejen oboru PR, ale i všem aspektům vyplývajícím z podmínek, ve kterých klient působí.
- Vývoj (Development): Každý obor se vyvíjí, je proto velice důležité, aby agentury držely krok a byly stále aktuální. Což je důvodem pro zajišťování a poskytování vzdělávacích příležitostí pro své zaměstnance.
- Uchovávání (Retention): Získání dobrých zaměstnanců nestačí, agentury si je musí umět také udržet. Důležitou roli zde hraje vytváření atraktivního pracovního prostředí a motivace zaměstnanců. Zaměstnavatelé by měli v první řadě myslet na své podřízené. To samé platí i o klientech.
- Výzkum (Research): Billy Beanovi se ve filmu Moneyball podařilo posunout pomocí výzkumu baseball na zcela novou úroveň. Díky cenným statistickým datům byl schopen vzdorovat konvenčním strategiím a přelstít ostatní. Pro PR platí totéž.
- Konverzace (Conversation): PR není pouze o tvorbě a distribuci tiskových zpráv. Je především o oboustranné konverzaci a vzájemném vnímání.
- Obsah (Content): PR agentury musejí být odborníky na vytváření obsahu. Musejí být schopny vytvořit obsah, který osloví co nejlépe všechny relevantní skupiny.
- Odvaha (Courage): Odvážné kroky pomáhají klientům získat důležité kontakty pro jejich byznys.
- Integrita (Integrity): Důvěryhodnost je rozhodující. Jak Marcus Aurelius řekl: „Pokud to není v pořádku, nedělejte to. Pokud to není pravda, neříkejte to.“
- Nezávislost (Independence): Doporučení, která PR agentury dávají, musejí být vždy neutrální, co se mediálních kanálů a taktik týče. Což znamená i to, že pokud je správným řešením reklama, tak ji klientovi doporučíme.
- Měření (Measurement): Je nutné najít optimální způsob, jak měřit hodnotu PR. Dnes existuje přístup k více datům než kdy dříve, a je tedy nezbytné najít ty nejlepší způsoby, jak je používat!
Výše uvedené body jsou hlavními pilíři pro získávání stále většího uznání oboru PR a je jen na agenturách z celého světa, jak se k nim postaví a přispějí k váženosti tohoto natolik specifického oboru.
Patrik Schober, managing partner, PRAM Consulting