UDĚLENÉ CENY TÝDENÍKU EKONOM ZA PUBLIC RELATIONS 2005
Kategorie Corporate Reputation (firemní reputace)
společnost BISON & ROSE Public Relations/Autostrade , projekt Předražené mýto
Kategorie Business to Consumer PR (projekty zaměřené na komunikaci firemní s konečnými spotřebiteli)
společnost: Donath-Burson-Marsteller/BEL Sýry Česko , projekt Zvědavá Veselá kráva
Kategorie Community Relations (projekty zaměřené na podporu témat občanské společnosti)
cena společnost AVON COSMETICS , projekt Každých 5 hodin…
UDĚLENÁ ČESTNÁ UZNÁNÍ
Kategorie Corporate Reputation (firemní reputace)
společnost ČEZ , projekt Vize 2008 – komunikační podpora pro integrace skupiny ČEZ
společnost ZOO Praha , projekt Nová tvář ZOO Praha
Kategorie Community Relations (projekty zaměřené na podporu témat občanské společnosti)
společnost Ahold Central Europe , projekt Zdravá pětka
společnost Plzeňský Prazdroj , projekt Občanská volba společnosti Plzeňský Prazdroj .
UDĚLENÉ ZVLÁŠTNÍ UZNÁNÍ
za přínos k budování dobrého jména oboru public relations, zejména za dlouhodobé a příkladné využívání nástrojů PR jako nedílné součásti celkové podnikatelské strategie.
ZOO Praha
Kategorie Business to Business PR (projekty zaměřené na komunikaci firem s obchodní sférou)
V této kategorii nebyla udělena žádná ocenění.
„Projekty, které získaly Výroční cenu týdeníku Ekonom za public relations představují špičku současné public relations kuchyně v České republice. Podle zahraničních porotců, kteří se hodnocení účastnili, jsou svou kvalitou na stejné úrovni se západoevropskými kampaněmi,“ uvedla Dita Stejskalová, předsedkyně výkonné rady APRA. „Oceněním projektů chceme trh seznámit s ingrediencemi, které opravdu účinný PR projekt vyžaduje,“ dodala Dita Stejskalová.
Vyhlášení výsledků se konalo na závěr odborné konference pořádané APRA a vydavatelstvím Economia. Konference na téma Reputation Management – Řízení firemní reputace se konala za účasti jak domácích odborníků, tak i profesionálů ze zahraničí, především Lorda Watsona, předsedy představenstva Burson-Marsteller Europe a Paula Holmse, který je vydavatel prestižního oborového média Holmes Report a dlouhodobě sleduje vývoj oboru v USA a v Evropě. „Tento model, tedy konference ve spojení se soutěží, byl všemi účastníky hodnocen vysoce pozitivně. Můžete se těšit na další ročník,“ dodala Dita Stejskalová.
Kontakty
Dita Stejskalová, předsedkyně výkonné rady APRA, dita.stejskalova@ogilvy.com
Luďka Raimondová, výkonná ředitelka APRA, raimondova@apra.cz
APRA, Na Poříčí 12, Praha 1, tel.: 224 875 320-1, e-mail: info@apra.cz , www.apra.cz
Jiří Holna, ředitel divize časopisů, Economia, jiri.holna@economia.cz , tel. 233071554
Poznámky:
1. NOMINACE PODLE KATEGORIE
CORPORATE REPUTATION
Nová tvář ZOO Praha (ZOO Praha)
Předražené mýto (BISON & ROSE Public Relations/Autostrádě)
Vize 2008 – komunikační podpora pro integrace skupiny ČEZ (ČEZ)
BUSINESS TO CONSUMER PR
Svobodné bankovní volby (BISON & ROSE Public Relations/Poštovní spořitelna)
Uvedení Windows XP Media Center na český a slovenský trh (Microsoft/CoLin)
Zvědavá Veselá kráva (Donath-Burson-Marsteller/BEL Sýry Česko)
COMMUNITY RELATIONS
Každých 5 hodin… (AVON COSMETICS)
McDonald´s Cup (McDonald´s ČR)
Občanská volba společnosti Plzeňský Prazdroj (Plzeňský Prazdroj)
Vodní kufřík – tajemství vody (Nadační fond Veolia/Veolia Voda)
Zdravá pětka (Ahold Centre Europe)
BUSINESS TO BUSINESS
V této kategorii nebyly na Cenu týdeníku Ekonom nominovány žádné projekty.
2. POROTCI (v abecední pořadí)
Jiří Bárta (Nadace VIA), Vladimír Bystrov (BISON & ROSE Public Relations), Michal Donath (Donath-Burson-Marsteller), Dana Dvořáková (ČSA), Marek Hlavica (ČEZ), Paul Holmes (USA), Karel Ježek (Ekonom), Drahomíra Jiráková (McDonald’s), Michal Kačena (Plzeňský Prazdroj), Jan Kučmáš (AMI Communications), Radek Maršík (Fleishman-Hillard), Petra Mašínová (Úřad vlády ČR), Martin Mazág (Slovensko), Luděk Nezmar (Protocol Service), Igor Přerovský (Vodafone), Renate Skoff (Rakousko), Dita Stejskalová (Ogilvy PR), Petr Stoklasa (Hauska & Partner), Rafal Szymczak (Polsko), Martin Švehla (Česká televize), Milan Tománek (ČSOB), Radek Vítek (GCI Praha).
3. Asociace Public Relations Agentur (www.apra.cz) je dobrovolné sdružení PR agentur působících na území České republiky. Byla založena v roce 1995 a v současné době sdružuje 23 členských agentur, z nichž 19 prošlo úspěšně procesem certifikace. APRA je držitelem licence London School of Public Relations (www.lspr.cz) na komplexní kurz Public Relations, který je jediným kursem v České republice s mezinárodní akreditací.
4. Economia je největším vydavatelem ekonomických a odborných periodik v České republice. Byla založena roku 1990 a patří do přední světové skupiny ekonomického a finančního tisku Dow Jones – Handelsblatt GmbH. Economia je zakládajícím členem Unie vydavatelů a členem Evropské asociace ekonomického tisku (European Business Press). Náklady svých titulů podrobuje auditu ABC ČR. Čtenost titulů vydavatelství Economia je pravidelně měřena v rámci Media Projektu a ve specializovaném výzkumu „decision makers“ LAE ČR.
5. EKONOM je prestižní nezávislý týdeník, který poskytuje objektivní a nezkreslené informace pro rozhodování podnikatelů, manažerů, investorů a zástupců veřejné správy. EKONOM představuje výjimečné podnikatelské osobnosti, novinky manažerské praxe a finanční nástroje pro osobní i podnikový život. Nabízí profesionální poradenský servis, odborné diskuse a exkluzivní rozhovory. EKONOM je nejčtenější a inzertně nejvýkonnější týdeník své kategorie v České republice.