Asociace Public Relations Agentur (APRA) čítá k 1. 4. 2007 celkem 23 členských agentur, které dohromady zaměstnávají více než 390 profesionálů. 21 členů prošlo v souladu se Stanovami povinnou certifikací podle globálně platné normy Consultancy Management Standard (CMS), 2 členové se na certifikaci připravují v 2. polovině tohoto roku.
Porovnání hospodářských výsledků letošního a loňského roku u stejné členské základny (10 členů) poukazuje na trvalý růst poptávky po profesionálních public relations službách.
Čísla o celkovém nárůstu trhu nejsou k dispozici. Kvůli platnosti Sarbanes Oxley Act totiž řada nadnárodních PR agentur může uvádět jen konsolidované výsledky za celý řetězec. U členských agentur, které čísla uvádějí, však došlo oproti roku 2005 k nárůstu Income Fee
o zhruba 12 %, Billing vzrostl o 13 %, to vše při mírném nárůstu členské základny o cca 5 %.
Pro další informace prosím kontaktujte:
Václav Pavelka, předseda Výkonné rady APRA,
e-mail: vaclav.pavelka@hauska.cz
Barbora Bělíková, výkonná ředitelka APRA,
e-mail: belikova@apra.cz , APRA, Na Poříčí 12, 110 00 Praha 1,
tel.: 224 875 320-1, fax: 224 875 322, www.apra.cz
Poznámky:
1. Asociace Public Relations Agentur ( www.apra.cz ) je dobrovolné sdružení PR agentur působících na území České republiky. Byla založena v roce 1995 a v současné době sdružuje 23 členských agentur, z nichž 21 prošlo úspěšně procesem certifikace. APRA je držitelem licence London School of Public Relations ( www.lspr.cz ) na komplexní kurz public relations, který je jediným kursem v České republice s mezinárodní akreditací.
2. Certifikace (více info na www.apra.cz ) znamená nezávislý audit v oblasti kvality řízení a poskytování služeb v oboru public relations podle mezinárodních standardů CMS (Consultancy Management Standard) přijatý ICCO a platný pro všechny členské národní asociace. Účelem certifikace je ověření kvality řízení firmy, včetně neustálého zdokonalování všech nastavených procesů – finančních systémů, řízení kampaní, měření spokojenosti klientů, získávání a vedení nových zakázek a řízení týmů.
3. Příloha – Aktuální seznam členské základny a hospodářské výsledky agentur APRA 2006