Absolutním vítězem a držitelem zlatého Lemura šestnáctého ročníku oborové soutěže Lemur – Česká cena za public relations 2021 (LEMUR 2021) se stal projekt „ČT edu“, který vytvořila Česká televize. Cenu za přínos oboru získal Jiří Hrabovský z agentury Ewing. Ocenění pro nejlepší tiskové mluvčí získali Jiří Frölich z České obchodní inspekce a Václav Koukolíček ze společnosti Tesco. Slavnostní vyhlášení výsledků se v důsledku vládních opatření  konalo online a sledovalo jej přes 300 diváků.Večerem provázel moderátor Petr Suchoň.

Z přihlašovatelů nejvíce bodovala agentura AMI Communications s deseti oceněními a o druhou příčku se dělí agentura Ogilvy s Českou televizí, kteří shodně získali šest Lemurů.

Cílem vítězného projektu bylo nahradit standardní výuku, o kterou žáci a studenti v průběhu pandemie přišli. Česká televize ve velmi krátkém čase vytvořila digitální pomůcku, která odpovídala školním osnovám a přesunula vzdělávání do online prostředí. Za rok projekt ČT edu poskytl výuku 1,2 milionu studentů a staženo bylo 60 tisíc pracovních listů. V současné době ČT edu nabízí 6,5 tisíce výukových videí a měsíčně web navštíví 150 tisíc registrovaných uživatelů. Projekt získal kromě ceny pro Absolutního vítěze i první místo v kategorii Společenská odpovědnost a filantropie a zabodoval i druhým místem v kategorii Digital&social media – digitální komunikace. Projekt uspěl v konkurenci dalších 182 projektů, které byly prostřednictvím 325 přihlášek hodnoceny v 31 kategoriích.

Letošní ročník soutěže LEMUR  byl v mnohém přelomový. „Zaznamenali jsme nejvyšší počet přihlášených projektů od vzniku soutěže, což představuje nárůst oproti loňskému roku o více než 50 %. Zároveň se velká část kampaní týkala pandemie, která schopnost komunikace firem i veřejných institucí řádně prověřila,“ říká Václav Pavelka, člen výkonné rady Asociace public relations (APRA) odpovědný za soutěž LEMUR.

Ocenění za přínos oboru public relations udělila výkonná rada APRA Jiřímu Hrabovskému, který nerozlučitelně patřil k image agentury Ewing. „S Jiřím se potkávám posledních dvacet let jako konkurent ve výběrových řízeních, v APRA, v porotách soutěží, ale i jako partner při společných projektech. Vždy mě fascinovalo, jak je pohotový, přemýšlivý, profesionální, velkorysý, dbá na etiku a hlavně do každého projektu se snaží dát něco ze svého já,“ uvádí k ocenění Patrik Schober, předseda výkonné rady APRA. Jiří Hrabovský je jeden ze spoluzakladatelů Asociace public relations a několik let působil jako její předseda. Jiří si ve své kariéře vyzkoušel všechny strany pomyslné barikády. Byl nejdříve novinářem, následně šéfem komunikace největší české firmy a nakonec přešel do PR agentury. Jedná se o velkou diverzitu zkušeností, která je v dnešní době neobvyklá. „O Jiřím Hrabovském můžeme prohlásit, že byl jedním ze dvou pionýrů krizové komunikace v Čechách. A mimo jiné i díky němu má dnes krizová komunikace hodnotu takovou jako má.  Inspiroval minimálně tisícovku mladých lidí pro kariéru v PR, kteří dnes pracují v PR agenturách a různých organizacích. České PR potřebuje více Jiřích Hrabovských.,“ doplňuje důvody ocenění Patrik Schober.

V kategorií Tváře PR byli již druhým rokem oceněni tiskoví mluvčí. Z jedenáctky finalistů vyšli vítězně Jiří Fröhlich z České obchodní inspekce za veřejný sektor a Václav Koukolíček ze společnosti Tesco za soukromý sektor.

K nejsilněji zastoupeným patřila již tradičně kategorie B2C (26 projektů) spolu s kategorií Media Relations (26). Velký počet přihlášených projektů zaznamenala i kategorie Společenská odpovědnost a filantropie (22), Akce a události (21) či Integrovaná komunikace (17) a Technologie, IT (17). Vzhledem k počtu projektů a počtu nominovaných tiskových mluvčí bylo sestaveno 8 hodnotících komisí složených z odborníků na public relations a komunikaci z agentur, firem a státních a neziskových organizací. Porotci hodnotili projekty i nominované tiskové mluvčí přihlášené do jednotlivých kategorií ve třech kolech.

Výsledkovou listinu naleznete zde.
Fotografie ke stažení naleznete zde.

Informace pro média:
Pavla Mudrochová, výkonná ředitelka
mudrochova@apra.cz ; +420 603 191 539
www.apra.cz

LEMUR – Česká cena za Public Relations

Profesní soutěž je pravidelně vyhlašována od roku 2006 a je otevřena všem subjektům působícím v České republice, které poskytují či využívají služby v oblasti public relations (PR agenturám, PR a komunikačním oddělením společností, firmám i institucím, státním orgánům, subjektům z nevládního sektoru či jednotlivcům). Oceňovány jsou PR projekty realizované v období roku 2020 až do března 2021, které nejlépe vycházejí z podnikatelské strategie zadavatele, obsahují kreativní řešení, jsou v souladu s etickými pravidly oboru a mají prokazatelně pozitivní dopad na podnikání a reputaci zadavatele.

Partnery letošního ročníku jsou Česká centra, ForEvent, STEMMARK a Young Lions. Mediálními partnery se staly oborový časopis Marketing&Media a služba Protext ČTK. Veškeré informace o soutěži a uplynulých ročnících naleznete na webových stránkách soutěže. Další informace jsou dostupné i na FB profilu, Instagramu a Twitteru soutěže.