Praha, 20. června 2024 Dnes večer byli v centru DOX vyhlášeni vítězové České ceny za PR – Lemur. Absolutním vítězem 19. ročníku se stala agentura Svengali Communications s kampaní Kytky pro chmel pro klienta Plzeňský Prazdroj. Kromě Grand Prix tato kampaň bodovala i v dalších kategoriích a agentura Svengali získala nejvíce ocenění ze všech (celkem 9). Více než tři lemury si odnesly také Boomerang Communication (5) Bison&Rose a Havel&Partners (po 4). Speciální ocenění Osobnost roku si odnesl Martin Ondráček za kampaň Dárek pro Putina.

Již po devatenácté udělovala Asociace Public Relations ocenění Česká cena za PR. Nejvíc sošek Lemura si odnesla agentura Svengali Communications, která bodovala zejména s projektem Kytky pro chmel. Komplexní integrovaná kampaň pro klienta Plzeňský Prazdroj, která měla za cíl přitáhnout pozornost k tématu regenerativního zemědělství, získala cenu Grand Prix. Dále zvítězila v kategoriích Firemní a krizová komunikace, B2B, Budování vztahů s médii nebo Integrované komunikace.

Agentura Svengali Communications si odnesla nejvíce ocenění ze všech přihlašovatelů (9 cen). Následovaly agentury Boomerang Communication (5) Bison&Rose a Havel&Partners (po 4), 2Score, AC&C Public Relations, Creative ADison, MSL Czech Republic, Ogilvy, Rex Concepts PLK Czech (všichni 3) a další. Celkem dosáhlo na Lemura 35 přihlašovatelů z řad agentur, zadavatelů, sportovních klubů a institucí.

Ve zcela nové kategorii Dlouhodobé budování reputace nebo značky se na prvním místě umístila agentura AC&C Public Relations s kampaní Hradní index Kláštorná Kalcia pro klienta Kofola. Všichni vítězové hlavních kategorií získávají přihlášku do prestižní mezinárodní soutěže SABRE Awards.

Speciální ocenění Osobnost roku bylo během slavnostního večera uděleno letos poprvé, odnesl si dlouholetý novinář Martin Ondráček za projekt Dárek pro Putina. Porota ocenila mimořádné výsledky této silné komunikační kampaně, která na podporu Ukrajiny vybrala už takřka 1 miliardu korun.

„Za tuhle sbírku jsme dostali už několik cen a vyznamenání. Pro mě je ale mezi nimi Svatým grálem právě tahle cena od komunikačních profesionálů. Nic vám neudělá větší radost, než když si vás všimnou lidé, jejichž práce si vážíte,“ řekl k ocenění Martin Ondráček.

Celkem byly během slavnostního ceremoniálu uděleny ceny ve 24 kategoriích. Odborné poroty vybíraly z celkem 325 došlých přihlášek. Večerem v pražském centru DOX provázelLenny a výkonný ředitel APRA Marek Hlavica.

Kompletní výsledky najdete ZDE.

Informace pro média: 
Marek Hlavica, výkonný ředitel
+420 602 373196
www.apra.cz  www.cenalemur.cz