ČESKÁ CENA ZA PUBLIC RELATIONS VYHLÁŠENA
Praha, 12. března 2008. Asociace Public Relations Agentur vyhlašuje již 3. ročník České ceny za Public Relations. Do soutěže je možno přihlásit jakýkoliv PR projekt, který byl alespoň zčásti realizován v kalendářním roce 2007 a probíhal na území České republiky. Uzávěrka přihlášek je 25. dubna 2008.
Ve třetím ročníku soutěže vyhlašované Asociací Public Relations Agentur (APRA) budou, stejně jako v předchozím roce, oceněny projekty, které nejlépe vycházejí z podnikatelské strategie zadavatele, obsahují kreativní řešení, jsou v souladu s etickými pravidly oboru a mají prokazatelně pozitivní dopad na podnikání a reputaci zadavatele.
Profesní soutěž Česká cena za Public Relations je otevřená všem subjektům působícím v České republice, které poskytují služby v oblasti public relations, tedy PR agenturám, komunikačním oddělením firem, jednotlivcům, státním orgánům i subjektům z nevládního sektoru. V roce 2008 je vyhlášeno šest kategorií pro projekty realizované v roce 2007:
- Corporate Communications – Kategorie zahrnuje projekty posilující firemní pověst a image ( corporate image ) včetně vytváření reputačního kapitálu, vztahů s médii, dále projekty krizové komunikace, komunikační podpora strategických změn ve firmě ( change management ) či projekty investorské komunikace.
- Business to Business PR – Kategorie zahrnuje projekty, které se zabývají uplatněním strategií public relations při komunikaci firmy s obchodními partnery. Patří sem například podpora firemní značky, uvádění nového produktu či služby na trh, podpora stávajícího produktu, zákaznických služeb a zájmových koalic.
- Business to Consumer PR – Kategorie zahrnuje projekty, které se zabývají uplatněním strategií public relations při podpoře produktových značek a služeb určených pro konečného spotřebitele. Patří sem například uvádění nového produktu či služby na trh, podpora stávajícího produktu, znovuuvedení výrobku na trhu a integrovaný marketing.
- Community Relations – Kategorie zahrnuje projekty, které jsou zaměřené na vytváření dlouhodobých vztahů a porozumění mezi firmou a okolní komunitou či prostředím. Patří sem například projekty v oblasti Corporate Social Responsibility, sponzorství, filantropie, podpora zájmových sdružení a projekty na úrovni místní samosprávy.
- Internal Communications – Kategorie zahrnuje projekty, zaměřené na komunikaci korporací, respektive managementu s interními cílovými skupinami – zaměstnanci, akcionáři, stakeholdři atd. Patří sem projekty firemních médií (tištěných i elektronických), projekty zlepšování firemní kultury, motivační programy (využívající nástrojů interní komunikace), programy employee relations aj.
- New Digital Média & Internet – Kategorie zahrnuje projekty, které se zabývají uplatněním nových digitálních médií a internetu v oblasti public relations. Patří sem například využití webových stránek a mikrostránek, blogů, podcastů, virálního marketingu, diskuzních fór, online komunit, RSS a agregátorů zpráv.
Nejlepší projekt v každé kategorii vybere nejméně pětičlenná skupina odborníků a osobností působících v public relations. Porotci budou vybíráni s ohledem na své zkušenosti a schopnost objektivně posoudit kvalitu posuzovaných projektů a také s důrazem na různorodost profesních zkušeností a prostředí, ve kterém působí, s cílem zajistit celkovou vyváženost a objektivitu při výběru vítězných projektů. Při vytváření metodiky hodnocení projektů se APRA inspirovala mezinárodně uznávanými cenami SABRE Awards.
Více informací a elektronickou formu přihlášky i podmínek naleznou zájemci na www.cenapr.cz .
Pro další informace, prosím, kontaktujte:
Vladimír Bystrov , místopředseda Výkonné rady APRA,e-mail: vladimir.bystrov@bisonrose.cz
Pavla Schwingerová, výkonná ředitelka APRA, e-mail: schwingerova@apra.cz ,
APRA, Na Poříčí 12, 110 00 Praha 1, tel.: 224 875 320-1, fax: 224 875 322, www.apra.cz