Praha, 18.6.2025 – Dnes večer byli v divadle Nová Spirála vyhlášeni vítězové České ceny za PR – Lemur. Absolutním vítězem jubilejního 20. ročníku se stala Kofola ČeskoSlovensko s krizovou komunikací po loňských povodních nazvanou Vraťme sudy domů. Nejvíce Lemurů si odnáší agentura Svengali Communications (6) následovaná těsně agenturami Grayling a Boomerang (5). Mezi nejúspěšnější agentury se s pěti oceněními vklínila i fotbalová Slavia. Speciální ocenění Osobnost roku si odnesl MUDr. Marek Dvořák za soustavnou propagaci rychlé lékařské pomoci. 

 

Už podvacáté udělovala Asociace Public Relations ocenění Česká cena za PR. Cenu Grand Prix pro absolutního vítěze letos získala Kofola, která zvládla krizovou komunikaci, a navíc ji přetavila v pomoc regionu během loňských povodní. Projekt Vraťme sudy domů realizoval interní tým Kofoly. Po dlouhé době si tak nejvyšší ocenění odnesla kampaň, kterou připravila společnost svými silami bez podpory agentury. 

Nejvíc sošek Lemura (6) si odnesla agentura Svengali Communications, která dlouhodobě boduje s projekty pro Plzeňský Prazdroj. Agentura Grayling letos získala 5 ocenění a zaujala především dlouhodobou komunikací pro společnost KHNP – vítěze tendru na dostavbu jaderné elektrárny Dukovany. Taktéž 5 sošek Lemura si odnesla agentura Boomerang. Dále bodovaly agentury Communication Lab, AMI Communications a Borovka Event (po 3). Posledně jmenovaná se zhostila premiéry nové verze hry Kingdom Come a potvrdila, že komunikační události mohou být významným generátorem publicity. Hned v pěti kategoriích se dvěma projekty skórovala také SK Slavia Praha.  

„Letošní vyhlášení Lemurů je nejen oslavou těch nejlepších PR projektů, které v loňském roce v naší zemi vznikly, ale je i poctou celému našemu oboru. Na tomto jubilejním ročníku jsme spolu se zakladateli soutěže a taky velkou řadou osobností z oboru oslavili 20 let ceny, která je garantem kvality a objektivity,“ říká Anna Balíčková, která v APRA soutěž vede. 

Ocenění PR Osobnost roku bylo během slavnostního večera uděleno letos podruhé. Z nominací porotců České ceny za PR nakonec APRA vybrala lékaře Marka Dvořáka. Záchranář a popularizátor oboru se opírá o komunikaci na sociálních sítích, kde ho sleduje bezmála 400 tisíc lidí. 

„Vím, že spousta lidí pokládá sociální sítě za zlo, které rozděluje společnost. Já mám ale jinou zkušenost. Naštěstí negativních ohlasů registruji vzhledem k počtu sledujících minimum. A když mi lidé píšou, že se jim díky informací ode mě podařilo někomu zachránit život nebo zdraví, mám z toho opravdu dobrý pocit,“ říká doktor Marek Dvořák, který si pro ocenění přijel z Pardubic. 

Celkem letos do soutěže dorazilo rekordních 350 přihlášek a na ocenění v celkem 24 kategoriích dosáhlo 35 přihlašovatelů z řad agentur, zadavatelů, sportovních klubů a institucí. Všichni vítězové hlavních kategorií mají možnost soutěžit v prestižní mezinárodní soutěži SABRE Awards, do které je APRA na své náklady vyšle a kde české projekty pravidelně bodují. 

Následná afterparty po vyhlášení cen připomněla dvacet let soutěže ve fotografiích i vzpomínkách někdejších předsedů a ředitelů APRA. Večerem v pražském divadle Nová Spirála provázela Pavlína Wolfová a výkonný ředitel APRA Marek Hlavica. 

 

Kompletní výsledky najdete: zde