Asociace public relations (APRA) a Nadace České spořitelny (Nadace ČS) spouští projekt na podporu mediální gramotnosti středoškoláků. Cílem je zlepšit orientaci studentů v mediálním prostředí v době válečného konfliktu, kdy mohou být vystaveni proruským dezinformacím. Mezi studenty se vydají šéfové komunikace firem, ředitelé PR agentur, akademici, novináři a další experti na média. Střední školy se o lektory mohou hlásit od poloviny března.
Zprostředkování lektorů školám se uskuteční prostřednictvím platformy www.denproskolu.cz Nadace ČS. Zde se mohou zároveň hlásit dobrovolníci – profesionálové z oblasti médií a komunikace. Obě strany tu také najdou podpůrné materiály pro výuku.
Tématy setkání budou mediální manipulace, jak se šíří a vznikají účelové dezinformace, jak je poznat a nenaletět jim, kde hledat ověřené zdroje. „Mediální gramotnost je v dnešní společnosti stále důležitější, bohužel na většině českých škol se jí věnuje minimální pozornost. Situace na Ukrajině a související ruská propaganda potřebu osvěty násobně zvýšila,“ říká Michal Vlasák, místopředseda Asociace public relations.
„Platformu Den pro školu jsme spustili s cílem propojit odborníky s učiteli a studenty, to se daří. Právě v dnešní době je obrovskou výhodou, že k této složité problematice mluví experti z dané oblasti, přinesou relevantní informace a podpoří učitele,“ komentuje projekt Lucie Ellingerová, manažerka komunikace Nadace České spořitelny.
Pro další informace kontaktujte:
Asociace public relations
Michal Vlasák, michal.vlasak@havaspr.com, 724 639 052
Nadace České spořitelny
Lucie Ellingerová, lucie.ellingerova@nadacecs.cz, 732 758 426
Hana Špirková, hana.spirkova@nadacecs.cz, 721 931 877