Smyslem udělování ceny PR osobnost roku je ocenit práci PR manažerů, ředitelů komunikace a dalších profesionálů v oboru public relations, přispět k většímu zájmu o tuto profesi a napomoci zvýšit význam řízení interní a externí komunikace. PR osobností roku se stane výrazná osobnost, která odvážně a kreativně prosazuje moderní trendy i zavedené postupy v public relations,
čímž přispívá k rozvoji a naplnění obchodních cílů firmy a současně splňuje základní nominační kritéria.

Volba PR osobnosti roku je tříkolová, první i druhé kolo je v gesci odborného panelu složeného z 20 osobností a PR odborníků, třetí kolo se uskuteční v průběhu PR Summitu 2012 (23. 10. 2012).
v hotelu Pyramida. Zde bude PR osobnost roku volit odborná veřejnost – účastníci PR Summitu. Volba proběhne za pomoci hlasovacího zařízení, a to výběrem ze short listu pěti nominovaných. Ten byl sestaven bodováním 25 nominovaných kandidátů a kandidátek na PR osobnost roku.

Třetí kolo volby se uskuteční přímo v průběhu PR Summitu 2012, kde bude PR osobnost roku volit odborná veřejnost – účastníci PR Summitu – a to z následujících 5 kandidátů vybraných na short list: Michal Donath (Donath Business & Media), Klára Gajdušková (Česká spořitelna), Ivo Měšťánek (ČSOB), David Ondráčka (Transparency International ČR), Petr Soukup (Český dům v Londýně).