Profesní soutěž Česká cena za Public Relations je otevřená všem subjektům působícím v České republice, které poskytují služby v oblasti public relations, tedy PR agenturám, komunikačním oddělením firem, jednotlivcům, státním orgánům i subjektům z nevládního sektoru. Oceněny budou ty práce, které byly realizovány alespoň zčásti v roce 2009 a co nejlépe vycházejí z podnikatelské strategie zadavatele, obsahují kreativní řešení, jsou v souladu s etickými pravidly oboru a mají prokazatelně pozitivní dopad na podnikání a reputaci zadavatele.

„V loňském 4. ročníku jsme značně rozšířili počet soutěžních kategorií, a to podle oboru podnikání i podle komunikační techniky či technologie. Šlo o tzv. doplňkové kategorie, u kterých platit požadavek přihlásit danou práci i k jedné z pěti tzv. základních kategorií,“ říká Pavla Schwingerová, výkonná ředitelka APRA a dodává: „Letos stojí jednotlivé části projektů, tedy různé eventy či klasická i nová média, zcela samostatně jako tzv. speciální kategorie, není tedy nutná vazba na základní kategorie. A novinkou tohoto ročníku je i výběr jedné práce-absolutního vítěze, přičemž hledat se bude napříč všemi soutěžními kategoriemi.“

V 5. ročníku jsou vyhlášeny tyto soutěžní kategorie:

Základní:

  • Corporate Communications – Kategorie zahrnuje projekty posilující firemní pověst a image (corporate image) včetně vytváření reputačního kapitálu, vztahů s médii, dále projekty krizové komunikace, komunikační podpora strategických změn ve firmě (change management) či projekty investorské komunikace.
  • Business to Business PR – Kategorie zahrnuje projekty, které se zabývají uplatněním strategií public relations při komunikaci firmy s obchodními partnery. Patří sem například podpora firemní značky, uvádění nového produktu či služby na trh, podpora stávajícího produktu, zákaznických služeb a zájmových koalic.
  • Business to Consumer PR – Kategorie zahrnuje projekty, které se zabývají uplatněním strategií public relations při podpoře produktových znač· ek a služeb určených pro konečného spotřebitele. Patří sem například uvádění nového produktu či služby na trh, podpora stávajícího produktu, znovuuvedení výrobku na trhu a integrovaný marketing.
  • Corporate Responsibility and Philantrophy – Kategorie zahrnuje projekty, které jsou zaměřené na vytváření dlouhodobých vztahů a porozumění mezi firmou a okolní komunitou či prostředím. Patří sem například projekty v oblasti Corporate Social Responsibility, sponzorství, filantropie, podpora zájmových sdružení a projekty na úrovni místní samosprávy.
  • Internal Communications – Kategorie zahrnuje projekty, zaměřené na komunikaci korporací, respektive managementu s interními cílovými skupinami – zaměstnanci, akcionáři, stakeholdři atd. Patří sem projekty firemních médií (tištěných i elektronických), projekty zlepšování firemní kultury, motivační programy (využívající nástrojů interní komunikace), programy employee relations aj.

Doplňkové (dle oboru podnikání):

  • Finanční trh a finanční služby
  • FMCG (Rychloobrátkové zboží)
  • Farmacie, medicína
  • IT, technologie
  • Životní prostředí
  • Veřejný sektor
  • Přeshraniční projekty komunikace (navržené či řízené z ČR)
  • Jiné

Speciální (dle komunikační techniky či technologie):

  • Eventy Kategorie zahrnuje např. akce, firemní setkání, přehlídky, soutěže, festivaly apod.
  • Klasická média Kategorie zahrnuje projekty, které se zabývají uplatněním klasických médií v oblasti public relations (např. firemní časopisy či noviny aj.).
  • Nová média Kategorie zahrnuje projekty, které se zabývají uplatněním nových digitálních médií a internetu v oblasti public relations. Patří sem například využití webových stránek a mikrostránek, blogů, podcastů, virálního marketingu, diskuzních fór, online komunit, RSS a agregátorů zpráv.

Nejlepší práce v každé kategorii hodnotí nejméně pětičlenná skupina odborníků a osobností působících v public relations. Porotci budou vybíráni s ohledem na své zkušenosti a schopnost objektivně posoudit kvalitu posuzovaných projektů a také s důrazem na různorodost profesních zkušeností a prostředí, ve kterém působí, s cílem zajistit celkovou vyváženost a objektivitu při výběru vítězných projektů. Při vytváření metodiky hodnocení projektů se APRA inspirovala mezinárodně uznávanými cenami SABRE Awards.

Partnery letošního 5. ročníku jsou PR Klub, Marriott hotel Praha, mediálními partnery časopisy Marketing&Media, Moderní obchod a Fresh Marketing.

V loňském 4. ročníku soutěžilo více než 110 prací, uděleno bylo na 40 ocenění. Slavnostní večer proběhl 9. června 2009 v Marriott Hotelu Praha (viz foto).

Více informací a elektronickou formu přihlášky naleznou zájemci na www.cenapr.cz.

 

Pro další informace, prosím, kontaktujte:

Vladimír Bystrov, člen Výkonné rady APRA a garant soutěže, e-mail: vladimir.bystrov@bisonrose.cz
Pavla Schwingerová, výkonná ředitelka APRA, e-mail: schwingerova@apra.cz,
APRA, Na Poříčí 12, 110 00  Praha 1, tel.: 224 875 320, fax: 224 875 322, www.apra.cz