PRCA I. 2022 – Praha
Bloky kurzu:
Blok 1 - PR – nástroj komunikace 21. století
1. Základní terminologie PR
Trocha teorie na začátek musí být. Tohoto nesnadného úkolu se zhostil Patrik, který vám představí základní terminologii. Nezapomene však na příklady z praxe, na kterých může demonstrovat význam public relations (PR) a jeho využití jak komerčními společnostmi, tak i neziskovým sektorem či státní a veřejnou správnou.
2. Komplexní/Integrovaná komunikace
Vše souvisí se vším a při koncipování kvalitní PR strategie je třeba umět přemýšlet v souvislostech a mít mnohem širší rozhled, než tomu bylo dříve. Public relations, sociální sítě, SEO, PPC atd. – nic z toho dnes už není samostatnou disciplínou. Tímto poměrně složitým tématem vás provede Tadeáš, který vysvětlí, jaké postupy můžete pro koncipování komplexní komunikační strategie využít a jak o integraci jednotlivých komunikačních kanálů přemýšlet.
Lektoři:
Patrik Schober - Zakladatel a partner PRAM Consulting, předseda výkonné rady APRA
Tadeáš Novák - Senior Communications Strategist, PR.Konektor
04.10.2022 , 13:45 - 18:00 hodin
Trocha teorie na začátek musí být. Tohoto nesnadného úkolu se zhostil Patrik, který vám představí základní terminologii. Nezapomene však na příklady z praxe, na kterých může demonstrovat význam public relations (PR) a jeho využití jak komerčními společnostmi, tak i neziskovým sektorem či státní a veřejnou správnou.
2. Komplexní/Integrovaná komunikace
Vše souvisí se vším a při koncipování kvalitní PR strategie je třeba umět přemýšlet v souvislostech a mít mnohem širší rozhled, než tomu bylo dříve. Public relations, sociální sítě, SEO, PPC atd. – nic z toho dnes už není samostatnou disciplínou. Tímto poměrně složitým tématem vás provede Tadeáš, který vysvětlí, jaké postupy můžete pro koncipování komplexní komunikační strategie využít a jak o integraci jednotlivých komunikačních kanálů přemýšlet.
Lektoři:
Patrik Schober - Zakladatel a partner PRAM Consulting, předseda výkonné rady APRA
Tadeáš Novák - Senior Communications Strategist, PR.Konektor
04.10.2022 , 13:45 - 18:00 hodin
Blok 2 - Media relations v digitálním věku
1. Media relations
Tereza Vám v rámci svého bloku sdělí, proč jsou média důležitá, jaké typy médií existují a co vlastně potřebují. Jaké informace dnes chtějí novináři obdržet, jak s nimi vůbec komunikovat, abyste navázali vztah založený na pevných základech a jak "prodat" téma do médií, aby mělo šanci se uchytit? Čeká vás praktický průvodce media relations, který nezapomene ani na jasné vymezení médií a reklamy.
2. Tisková zpráva
Tisková zpráva jako základní nástroj media relations - to bude další probírané téma. Jak tiskovou zprávu postavit, aby měla úspěch, pro jaká sdělení je její formát vhodný a jak dál s TZ pracovat po její distribuci? Na to se detailně podíváme v druhé části tohoto bloku.
Lektoři:
EPIC PR
EPIC PR
11.10.2022 , 13:45 - 18:00 hodin
Tereza Vám v rámci svého bloku sdělí, proč jsou média důležitá, jaké typy médií existují a co vlastně potřebují. Jaké informace dnes chtějí novináři obdržet, jak s nimi vůbec komunikovat, abyste navázali vztah založený na pevných základech a jak "prodat" téma do médií, aby mělo šanci se uchytit? Čeká vás praktický průvodce media relations, který nezapomene ani na jasné vymezení médií a reklamy.
2. Tisková zpráva
Tisková zpráva jako základní nástroj media relations - to bude další probírané téma. Jak tiskovou zprávu postavit, aby měla úspěch, pro jaká sdělení je její formát vhodný a jak dál s TZ pracovat po její distribuci? Na to se detailně podíváme v druhé části tohoto bloku.
Lektoři:
EPIC PR
EPIC PR
11.10.2022 , 13:45 - 18:00 hodin
Blok 3 - Tiskový mluvčí, jeho role a postavení v rámci společnosti, instituce
1. Tiskový mluvčí
Jak pracuje efektivní tiskový mluvčí? Jaká je jeho role ve firmách, státních institucích či neziskových organizacích? V první části semináře se Martin věnuje dovednostem, znalostem a postupům, které musí každý tiskový mluvčí ovládat a také způsobu, jak se v nich zlepšovat a rozvíjet je. Dále Vám představí příklady z praxe, připraví Vás na tiskovou konferenci i rozhovor s novinářem. Martin s Vámi projde také specifika krizové komunikace a ukáže cestu, jak je úspěšně zvládnout.
2. Prezentace před médii
Jak se správně připravit na vystoupení před médii? Na co si dát pozor a co je nejdůležitější? Vyzkoušejte si na vlastní kůži práci tiskového mluvčího. Jak se cítí před kamerou a na co všechno musí myslet? Jak se připravuje na tiskovou konferenci, rozhovor či živé vysílání? To a mnoho dalšího zjistíte na našem semináři věnovanému prezentaci před médii.
Lektoři:
Martin Ayrer - AMI Communications
18.10.2022 , 13:45 - 18:00 hodin
Jak pracuje efektivní tiskový mluvčí? Jaká je jeho role ve firmách, státních institucích či neziskových organizacích? V první části semináře se Martin věnuje dovednostem, znalostem a postupům, které musí každý tiskový mluvčí ovládat a také způsobu, jak se v nich zlepšovat a rozvíjet je. Dále Vám představí příklady z praxe, připraví Vás na tiskovou konferenci i rozhovor s novinářem. Martin s Vámi projde také specifika krizové komunikace a ukáže cestu, jak je úspěšně zvládnout.
2. Prezentace před médii
Jak se správně připravit na vystoupení před médii? Na co si dát pozor a co je nejdůležitější? Vyzkoušejte si na vlastní kůži práci tiskového mluvčího. Jak se cítí před kamerou a na co všechno musí myslet? Jak se připravuje na tiskovou konferenci, rozhovor či živé vysílání? To a mnoho dalšího zjistíte na našem semináři věnovanému prezentaci před médii.
Lektoři:
Martin Ayrer - AMI Communications
18.10.2022 , 13:45 - 18:00 hodin
Blok 4 – Prezentační dovednosti, rétorika – obsah veřejných vystoupení
1. Prezentační dovednosti, rétorika – obsah veřejných vystoupení
Jak si připravit působivý projev? Jak správně používat svůj hlas, aby Vám všichni rozuměli? Umíte ovládat řeč těla? Která gesta Vám pomohou publikum přesvědčit a kterým je lepší se vyhnout? To a mnoho dalšího zjistíte a také si procvičíte v našem semináři, věnovaném prezentačním dovednostem, rétorice a řeči těla.
Lektoři:
Martin Ayrer - AMI Communications
25.10.2022 , 13:45 - 18:00 hodin
Jak si připravit působivý projev? Jak správně používat svůj hlas, aby Vám všichni rozuměli? Umíte ovládat řeč těla? Která gesta Vám pomohou publikum přesvědčit a kterým je lepší se vyhnout? To a mnoho dalšího zjistíte a také si procvičíte v našem semináři, věnovaném prezentačním dovednostem, rétorice a řeči těla.
Lektoři:
Martin Ayrer - AMI Communications
25.10.2022 , 13:45 - 18:00 hodin
Blok 5 - Digitální PR I/virtuální PR
Téma se věnuje tématu digitálního PR především z pohledu obsahu. V úvodu jsou formulované základní termíny sociální sítě a sociální média. Je však nutné uvést, že terminologicky není tento komunikační přístup ukotvený, je příliš nový a stále se vyvíjející. Na jeho stabilní teoretické charakteristiky si musíme ještě počkat.
Dále se téma věnuje využití sociálních sítí v oblasti PR z pohledu PR plánu. Popisuje jednotlivá sociální média a upřesňuje jejich charakteristiku, využívá praktických rad a přístupů pro vytváření obsahu doporučené odborníky na sociální sítě především Guy Kawasakim a Peg Fitzpatrickovou.
V závěru seminář uvádí základní přehled možných metrik v oblasti sociálních sítí. Zároveň však upozorňuje, že i když je možné měřit vlastně „vše“, je nutné si vybrat správné metriky, které nám přinesou výsledky s vazbou na stanovené cíle.
Lektoři:
Rudolf Kvíz - Executive Director, Konektor Social
01.11.2022 , 13:45 - 18:00 hodin
Dále se téma věnuje využití sociálních sítí v oblasti PR z pohledu PR plánu. Popisuje jednotlivá sociální média a upřesňuje jejich charakteristiku, využívá praktických rad a přístupů pro vytváření obsahu doporučené odborníky na sociální sítě především Guy Kawasakim a Peg Fitzpatrickovou.
V závěru seminář uvádí základní přehled možných metrik v oblasti sociálních sítí. Zároveň však upozorňuje, že i když je možné měřit vlastně „vše“, je nutné si vybrat správné metriky, které nám přinesou výsledky s vazbou na stanovené cíle.
Lektoři:
Rudolf Kvíz - Executive Director, Konektor Social
01.11.2022 , 13:45 - 18:00 hodin
Blok 6 - Interní komunikace a employer branding jako její nedílná součást
1. Interní komunikace
V rámci kurzu Interní komunikace si řekneme, jak souvisí firemní kultura s interní komunikací, jak identifikovat cílové skupiny, jaké jsou nástroje interní komunikace, co je to “employer branding” neboli značka zaměstnavatele a proč je důležité ji budovat.
2. Interní komunikace – propojení s HR oddělením
Jaká je role HR v procesu interní komunikace? Může interní komunikace přispět k motivaci a angažovanosti zaměstnanců? Na tyto otázky se zaměříme v druhém bloku. Uvedeme si příklady z praxe a budeme se zabývat modelovými situacemi z vašeho pracovního života.
Lektoři:
Václav Koukolíček -
08.11.2022 , 13:45 - 18:00 hodin
V rámci kurzu Interní komunikace si řekneme, jak souvisí firemní kultura s interní komunikací, jak identifikovat cílové skupiny, jaké jsou nástroje interní komunikace, co je to “employer branding” neboli značka zaměstnavatele a proč je důležité ji budovat.
2. Interní komunikace – propojení s HR oddělením
Jaká je role HR v procesu interní komunikace? Může interní komunikace přispět k motivaci a angažovanosti zaměstnanců? Na tyto otázky se zaměříme v druhém bloku. Uvedeme si příklady z praxe a budeme se zabývat modelovými situacemi z vašeho pracovního života.
Lektoři:
Václav Koukolíček -
08.11.2022 , 13:45 - 18:00 hodin
Blok 7 - Event management / Praktická realizace content marketingu a publishingu
1. Event management
Eventy často bývají podceňovaným nástrojem, které mají firmy k dispozici. Ať už je vaším cílem posílení značky, budování vztahu s klienty i potenciálními zákazníky, business, charita nebo třeba vzdělávání, ve všech oblastech vám eventy mohou být nápomocné. Pravdou je, že eventem málokdy oslovíte statisíce nebo miliony lidí, nicméně skrze event přinášíte něco unikátního - zážitek, který může mnohé změnit. Pojďme se spolu podívat na to, kdy a jestli vůbec event uspořádat, jak ho zorganizovat tak, aby byl pro návštěvníky nezapomenutelný a vám přinesl to, co jste od něj očekávali.
2. Praktická realizace content marketingu a publishingu
Téma content marketingu, tedy obsahového marketingu se ukazuje jako nový fenomén komunikačních disciplín. Sylabus ukazuje obsahový marketing v historickém kontextu, upozorňuje na jeho určitá specifika v elektronickém a tzv. off-line světě.
Hlavní téma je soustředěné do zpracování a vydávání firemních médií, časopisů a novin, a to jak v tištěné formě, tak i ve formě elektronické. Věnuje se časopisům a magazínům, ukazuje také specifika ostatních firemních médií s důrazem na výroční zprávy, firemní a produktové profily. Věnuje se také oblasti distribuce a uvádí celou řadu inspirativních materiálů.
Lektoři:
Jan Klíma - Managing Director, AC&C Public Relations, s.r.o
15.11.2022 , 13:45 - 18:00 hodin
Eventy často bývají podceňovaným nástrojem, které mají firmy k dispozici. Ať už je vaším cílem posílení značky, budování vztahu s klienty i potenciálními zákazníky, business, charita nebo třeba vzdělávání, ve všech oblastech vám eventy mohou být nápomocné. Pravdou je, že eventem málokdy oslovíte statisíce nebo miliony lidí, nicméně skrze event přinášíte něco unikátního - zážitek, který může mnohé změnit. Pojďme se spolu podívat na to, kdy a jestli vůbec event uspořádat, jak ho zorganizovat tak, aby byl pro návštěvníky nezapomenutelný a vám přinesl to, co jste od něj očekávali.
2. Praktická realizace content marketingu a publishingu
Téma content marketingu, tedy obsahového marketingu se ukazuje jako nový fenomén komunikačních disciplín. Sylabus ukazuje obsahový marketing v historickém kontextu, upozorňuje na jeho určitá specifika v elektronickém a tzv. off-line světě.
Hlavní téma je soustředěné do zpracování a vydávání firemních médií, časopisů a novin, a to jak v tištěné formě, tak i ve formě elektronické. Věnuje se časopisům a magazínům, ukazuje také specifika ostatních firemních médií s důrazem na výroční zprávy, firemní a produktové profily. Věnuje se také oblasti distribuce a uvádí celou řadu inspirativních materiálů.
Lektoři:
Jan Klíma - Managing Director, AC&C Public Relations, s.r.o
15.11.2022 , 13:45 - 18:00 hodin
Blok 8 - Hodnocení vybraných nástrojů PR
1. Hodnocení vybraných nástrojů PR
- Fungování komunikačního trhu a největší změny ve vnímání agentur
- Představení vybraných PR nástrojů – neobvyklé využití obvyklých nástrojů
- Jak sestavit funkční komunikační strategii
- Jak správně stanovit cíle kampaně (i ty těžko měřitelné)
- Jak pracovat s klientem, aby jeho očekávání byla v souladu s reálnými výsledky kampaně
- Příklady konkrétních kampaní a jejich hodnocení
2. Příklady komplexního hodnocení projektu/kampaně
Příklady komplexního hodnocení projektu/kampaně:
- Jak správně odřídit briefovací schůzku ke kampani a na co se optat mezi řádky
- Jak správně sestavit harmonogram a rozpočet
- Jak sestavit konkrétní řešení/strategii, jaké kanály využít
- Jak správně stanovit reálné cíle kampaně
- Jakým způsobem kampaň řídit a vyhodnocovat
- Jakými metrikami správně odreportovat jednotlivé marketingové ukazatele
- Příklady konkrétních kampaní, ukázky reportů i klientským výstupů
Lektoři:
Patrik Schober - Zakladatel a partner PRAM Consulting, předseda výkonné rady APRA
Lenka Šafránková - Customer Success Manager / Consultant for strategic Clients, Monitora
Zdeněk Jodas - Customer Success Manager, Monitora
23.11.2021 , 13:45 - 18:00 hodin
- Fungování komunikačního trhu a největší změny ve vnímání agentur
- Představení vybraných PR nástrojů – neobvyklé využití obvyklých nástrojů
- Jak sestavit funkční komunikační strategii
- Jak správně stanovit cíle kampaně (i ty těžko měřitelné)
- Jak pracovat s klientem, aby jeho očekávání byla v souladu s reálnými výsledky kampaně
- Příklady konkrétních kampaní a jejich hodnocení
2. Příklady komplexního hodnocení projektu/kampaně
Příklady komplexního hodnocení projektu/kampaně:
- Jak správně odřídit briefovací schůzku ke kampani a na co se optat mezi řádky
- Jak správně sestavit harmonogram a rozpočet
- Jak sestavit konkrétní řešení/strategii, jaké kanály využít
- Jak správně stanovit reálné cíle kampaně
- Jakým způsobem kampaň řídit a vyhodnocovat
- Jakými metrikami správně odreportovat jednotlivé marketingové ukazatele
- Příklady konkrétních kampaní, ukázky reportů i klientským výstupů
Lektoři:
Patrik Schober - Zakladatel a partner PRAM Consulting, předseda výkonné rady APRA
Lenka Šafránková - Customer Success Manager / Consultant for strategic Clients, Monitora
Zdeněk Jodas - Customer Success Manager, Monitora
23.11.2021 , 13:45 - 18:00 hodin
Blok 9 - PR projekt – základní stavební kámen PR komunikace
1. PR Projekt
Dobrý plán je základem úspěchu. Co v něm nesmí chybět? Jak realisticky naplánovat lidské a finanční zdroje? Jak se liší vyhodnocení krátkodobého projektu a dlouhodobé komunikace? Modelový plán s využitím metody SOSTAC.
Lektoři:
Michal Vlasák - Co-Managing Director, Havas PR Prague
28.11.2022 , 13:45 - 18:00 hodin
Dobrý plán je základem úspěchu. Co v něm nesmí chybět? Jak realisticky naplánovat lidské a finanční zdroje? Jak se liší vyhodnocení krátkodobého projektu a dlouhodobé komunikace? Modelový plán s využitím metody SOSTAC.
Lektoři:
Michal Vlasák - Co-Managing Director, Havas PR Prague
28.11.2022 , 13:45 - 18:00 hodin
PŘIHLÁŠKA