Členské agentury oborové Asociace PR agentur jsou v souladu s novými pravidly Evropské unie pro ochranu osobních dat, takzvaným GDPR. Asociace na přípravě pracovala od loňského května a díky renomované právní kanceláři analyzovala vliv GDPR na Public relations, připravila pravidla pro ochranu osobních dat v agenturách i vyškolila většinu členských agentur.

Nová pravidla GDPR se týkají skoro každého v Public Relations. Nicméně většina agentur nemá citlivá ani speciální osobní data, a proto nemusí investovat statisíce korun do jejich ochrany,“ říká Jan Kučmáš, předseda Výkonné rady APRA, který byl pověřený adaptací pravidel EU pro členské agentury.

Posláním nejvýznamnější oborové asociace APRA je podpora oboru Public Relations v ČR. Členské agentury musí dodržovat globální etický kodex (tzv. Stockholmská charta ICCO) a být certifikovány podle principů ISO (CMS).  „Protože chceme kultivovat obor PR, je logické, že chceme dodržovat zákony. Ochrana osobních dat je spolu s dalšími digitálními tématy podle mne klíčová pro etiku a legalitu podnikání 21. století a jsem moc rád, že naše asociace nastaví standardy na trhu. Každá členská agentura APRA může snadno dodržovat pravidla GDPR,“ říká Jan Kučmáš.